۱۳۸۷ آذر ۱۳, چهارشنبه

بزرگترین فرش خاکی جهان در جزیره هرمز



  1. امروز جزیره هرمز(در استان هرمزگان-جنوب ایران)بسیار بکر و فراموش شده باقی مانده در حالی که یکی از مهمترین و پررونق ترین بنادر ایران در سده های گذشته بوده تا حدی که بسیاری از کشورها از جمله پرتقال به این نگین گرانبها چشم داشته اند.
  2. قلعه معروف پرتقالی ها در این جزیره شاهدی بر این ادعاست.
وجود خاکهای رنگی این جزیره مدتی است که هنرمندان هنرهای تجسمی بندرعباس رابه آنجا کشانده تا با استفاده از امکانات طبیعی آنجا دست به کار خلق آثار بدیع هنری گردند.
تا به حال چند جشنواره هنر محیطی و مجسمه های شنی کشوری و استانی و همینطور اردوهای هنری ( نقاشی و مجسمه های شنی) توسط انجمن هنرهای تجسمی بندرعباس در هرمز برگزار شده.
اما این بار حرف ازاجرای بزرگترین فرش خاکی جهان با خاکهای رنگی هرمز است ، انجمن از دو ماه پیش کار اتود زنی کاراکترها ، لی اوت و حاشیه های فرش را شروع کرد. اما کار طرح ریزی و اجرای نهایی این فرش بزرگ از صبح روز چهارشنبه 13/9/1387 در ساحل سنگ مرغی جزیره هرمز آغاز خواهد شد.این فرش از چند حاشیه درچهار ضلع و 12 فریم در قسمت وسط تشکیل شده که حاشیه ها با فرمها و موتیف های سنتی کار شده و طرح فریم های وسط ملهم از داستان ها و افسانه های کهن این منطقه است.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سولمازسلام ،خيلي عالي بود من از اخبار ديدم...سليقه تون حرف نداره.